Галоўная Звароты грамадзян

Нарматыўна-прававыя акты Рэспублікі Беларусь

Парадак разгляду зваротаў
Работа са зваротамі грамадзян, у тым ліку індывідуальнымі прадпрымальнікамі і юрыдычнымі асобамі, ажыццяўляецца ў адпаведнасці:
з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" *
з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" *
Правы і абавязкі пры разглядзе зваротаў *

Асноўныя дакументы, якія рэгламентуюць работу са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб:
- ДЫРЭКТЫВА ПРЭЗІДЭНТА РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 27 снежня 2006 г. № 2 "АБ ДЭБЮРАКРАТЫЗАЦЫІ ДЗЯРЖАЎНАГА АПАРАТА І ПАВЫШЭННІ ЗАБЕСПЯЧЭННЯ ЖЫЦЦЯДЗЕЙНАСЦІ НАСЕЛЬНІЦТВА" (у рэд. Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23.03.2015 № 135)
- ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З "Аб унясенні змен і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб"
- ЗАКОН РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (у рэд. Закона Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 306-З)
- УКАЗ ПРЭЗІДЭНТА РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" (у рэд. Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 25 снежня 2014 г. № 615)
- ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 30 снежня 2011 г. № 1786 "Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, у індывідуальных прадпрымальнікаў"
- ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 16 сакавіка 2005 г. № 285 "Аб некаторых пытаннях арганізацыі работы з кнігай заўваг і прапаноў і ўнясенні змен і дапаўненняў у некаторыя пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь" (у рэд. пастанаўлення Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 5 лістапада 2015 г. № 921)
- ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 29 красавіка 2010 г. N 645 "Аб некаторых пытаннях інтэрнэт-сайтаў дзяржаўных органаў і арганізацыі і прызнанні, што пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 11.02.2006 г. № 192 страціла сілу" (у рэд. пастаноў Савета Міністраў ад 19.01.2012 № 58, ад 08.05.2015 № 391, ад 23.09.2015 № 796)
- ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ БЕЛАРУСЬ ад 5 лістапада 2015 г. № 922 "Аб парадку разліку расходаў, панесеных арганізацыямі, індывідуальнымі прадпрымальнікамі ў сувязі з разглядам беспадстаўных зваротаў, якія напраўляюцца сістэматычна і ўтрымліваюць заведама непраўдзівыя звесткі"
- ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ БЕЛАРУСЬ ад 23 ліпеня 2012 г. № 667 "Аб некаторых пытаннях работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" (у рэд. пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 2 верасня 2015 г. № 739)
- ПАСТАНОВА САВЕТА МІНІСТРАЎ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ ад 30 снежня 2012 г. № 1256 "Аб некаторых пытаннях выдачы і сведчання дакументаў, якія тычацца праў і (або) законных інтарэсаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб"

Парадак і тэрміны разгляду зваротаў грамадзян

Артыкул 7. Парадак разгляду зваротаў
Звароты грамадзян падлягаюць рэгістрацыі і абавязковаму разгляду.
Службовыя асобы органаў, устаноў, арганізацый і прадпрыемстваў у межах сваёй кампетэнцыі павінны ўсебакова і поўна разгледзець зварот, прыняць неабходныя меры для яго аб'ектыўнага вырашэння і паведаміць грамадзянам аб выніках.
Забараняецца перадаваць скаргі грамадзян службовым асобам тых органаў, устаноў, арганізацый і прадпрыемстваў, рашэнні, дзеянні або бяздзейнасць якіх абскарджваюцца.
Рашэнне па сутнасці або адмова аб яго разгляду павінны быць пісьмова матываваны.

Артыкул 8. Тэрміны разгляду зваротаў
Зварот павінен быць разгледжаны не пазней як за адзін месяц з дня яго паступлення, а такое, якое не патрабуе дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней як за 15 дзён, калі іншы тэрмін не прадугледжаны законам. Пры неабходнасці правядзення спецыяльнай праверкі, запыту дадатковых матэрыялаў кіраўнік органа, установы, у якія паступіў зварот, можа прадоўжыць указаны тэрмін, але не больш чым на два месяцы, адначасова паведаміўшы пра гэта заяўніку.
Рашэнне, прынятае па звароце, можа быць абскарджана ў вышэйстаячым органе, установе, арганізацыі або судзе ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Артыкул 9. Вядзенне справаводства па зваротах
Парадак вядзення справаводства па зваротах грамадзян вызначаецца Кабінетам Міністраў Рэспублікі Беларусь.
Адказнасць за арганізацыю работы са зваротамі грамадзян нясуць кіраўнікі органаў, устаноў, арганізацый і прадпрыемстваў.

Артыкул 10. Рашэнні па зваротах
У выпадку прызнання звароту абгрунтаваным службовая асоба органа, установы, арганізацыі або прадпрыемства, якая прыняла рашэнне аб задавальненні звароту, абавязана:
прыняць неабходныя меры па аднаўленні парушаных праў і законных інтарэсаў грамадзян;
рашыць пытанне аб адказнасці асоб, па віне якіх былі дапушчаны парушэнні.
Звароты грамадзян лічацца вырашанымі, калі пастаўленыя ў іх пытанні разгледжаны, па іх прыняты неабходныя меры і дадзены адказы заяўнікам.

Артыкул 11. Паўторныя звароты
Паўторным з'яўляецца зварот, атрыманы ад адной і той жа асобы, па адным і тым жа пытанні, які паступіў у адзін і той жа орган, установу, арганізацыю або на прадпрыемства.
Паўторны зварот, у якім не прыводзяцца новыя довады або новыя абставіны, якія выявіліся нядаўна, праверцы не падлягае, калі па ім маюцца вычарпальныя матэрыялы праверак і грамадзяніну дадзены адказ ва ўстаноўленым парадку. Пры гэтым грамадзяніну паведамляецца, што паўторны зварот з'яўляецца беспадстаўным і перапіска з ім спыняецца.
Рашэнне аб спыненні вядзення справы па звароце прымае кіраўнік органа, установы, арганізацыі або прадпрыемства або яго намеснікі.

Парадак абскарджання дзеянняў службовых асоб
Указ Прэзідэнта РБ ад 15.10.2007 г. №498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" (у рэдакцыі ад 18.06.2009 г. №323)
Закон РБ ад 18.07.2011 г. №303-3 "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб"
Рашэнне арганізацыі па звароце грамадзян можа быць абскарджана ў вышэйстаячым у адносінах да яе ў адпаведнасці з яе падпарадкаванасцю (падсправаздачнасцю) дзяржаўным органе або арганізацыі.

Рашэнне вышэйстаячага органа або арганізацыі можа быць абскарджана ў судзе.
Вышэйстаячым органам ААТ "Мазырсоль" з'яўляецца Беларускі дзяржаўны канцэрн харчовай прамысловасці "Белдзяржхарчпрам", адрас: 220006, г. Мінск, вул. Аранская, дом 6, тэл. (017) 285-03-36, факс (017) 227-88-31. Гадзіны работы з 9:00 да 18:00 (абед з 13:00 да 14:00)